Bu Blogda Ara

6 Aralık 2010 Pazartesi

İŞLETİM SİSTEMİ VE YARDIMCI PROGRAMLAR

İŞLETİM SİSTEMİ VE YARDIMCI PROGRAMLAR
Sistem yazılımı, bir bilgisayarın ve bilgisayara bağlı aygıtlarının işlemlerini kontrol eden ve bakımını sağlayan programlardan oluşur. Sistem yazılımının iki tipi; işletim sistemleri ve yardımcı hizmet programlarıdır.
İşletim Sistemi, bilgisayarın donanım kaynakları arasındaki tüm aktiviteleri koordine etmek için, birlikte çalışan komutları içeren programdır. Yardımcı program, diğer adıyla hizmet programı, bir bilgisayarın, bilgisayara bağlı aygıtlarının ve programlarının yönetimi ile ilişkili bakım işlerini gerçekleştirir.
Önyükleme, bir bilgisayarın kapalıyken başlatılması veya açıkken yeniden başlatılması işlemidir.
İşletim sistemi kullanıcıya bir arayüz sağlar, programları yönetir, belleği yönetir, görevleri koordine eder, aygıtlarla ilgili ayarları yapar, Internet bağlantısı sağlar ve performansı kontrol eder. Kullanıcı arayüzü veri ve komutların nasıl girildiğini ve bilginin ekranda nasıl görüntülendiğini kontrol eder. İki tip kullanıcı arayüzü vardır; komut satırı arayüzü ve grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI).
İşletim sistemleri, kullanıcıların aşağıdakileri yapmalarına izin verirler:
          İşletim sistemi görevlerin hangi sıra ile yerine getirileceğini belirler.
          İşletim sistemleri, internet bağlantısı kurmak için kolay yollar sağlarlar.
          Dosya yönetimi
          Dosyaların aranması
          Görsellerin gösterimi
          Disklerin temizlenmesi
          Disklerin birleştirilmesi
          Problemlerin teşhis edilmesi
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
v     Windows Server 2008
v     UNIX
v     LİNUX
v     Solaris
Çoğu işletim sisteminde birkaç yerleşik yardımcı hizmet programı bulunur.
Bağımsız yardımcı hizmet programları, işletim sistemindeki yerleşik özelliklere yeni özellikler eklerler ve bu şekilde işletim sisteminde bulunmayan bazı özellikleri sağlarlar. Antivirus programı, bilgisayara potansiyel olarak zarar verecek olan bir virüsü belirleyip,  kaldırarak bilgisayarın güvenliğini sağlar. Spyware kaldırıcı, spyware ve diğer benzeri zararlı programları tespit eder ve siler. Adware kaldırıcı, adwareleri tespit eder ve siler. Internet filtre programları, genellikle anti-spam, Web filtreleme, e-dolandırıcılık ve açılır pencere engelleyicisi altprogramlarını içerir. Dosya dönüştürme yardımcı programı bir dosyanın içeriğini, bir formattan başka bir formata dönüştürebilir. Dosya sıkıştırma programı, bir dosyanın boyutunu küçülterek bunun daha az depo alanı kaplamasını sağlar. Media player (ortam yürütücü), bilgisayarınızda resimleri ve animasyonları görüntülemenize, müzik dinlemenize ve video izlemenize izin verir. CD/DVD yazma yazılımı, bir kaydedilebilir veya yeniden yazılabilir CD veya DVD'ye metin, grafik, ses ve video dosyalarını yazmak için kullanılabilir. Kişisel bilgisayar bakım programı, işletim sistemi problemlerini belirler ve düzeltir, bu sayede bilgisayarın performansını arttırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder